Idag har jag blivit helt klar med motorfästet. Innan jag svetsade ihop vinklarna ställde jag upp allt för en kontrollmätning. På något sätt hade jag mätt fel, men det stämde inte. Alla mått var som dom skulle. Det visade sig efter en stunds huvudkliande att 13 dividerat med två bara blir 6,5, och inte 7,5 som jag tydligen fått lära mig i skolan. Det var bara att fräsa bort 10 millimeter på varje bottenplatta, så var problemet löst. Jag hade lite problem med första svetsen, och kunde inte förstå varför det blev porer i svetsfogen. Jag upptäckte ganska snart att keramiklinsen på svetshandtaget hade spruckit, och gått sönder, vilket i sin tur resulterade i att skyddsgasen inte riktades åt rätt håll. Allt känns gediget, och bottenplattorna kommer utgöra utmärkta medar när motorn ska baxas in på motorbädden. Jag får nog ge mig till tåls någon dag eller så innan jag flyttar över motorn från den provisoriska vaggan till det nya fästet. Färgen måste torka och härda ordentligt först.