Idag var både Svante och jag ute på Moälven och fortsatte med slutmonteringsarbetet. Vi hann med allt vi planerat, och det vi hade tagit med material till. Med flit lämnade jag batterierna hemma för att inte lockas att göra ett startförsök, och ta genvägar för att bli klara. Efter en kort genomgång justerade vi ventilspelet. Eftersom vi trots allt kommit fram till att det extra jobb med att separera avgaserna från kylvattnet redan nu, kunde vi göra oss av med föregående lösning, och fick helt plötsligt ett generösare utrymme runt motorn. Nu finns det väl ingenting som vi kan förbättra, och det finns därmed heller ingen att skylla på, om lösningarna längre fram skulle kännas amatörmässiga. Imorgon handlar det om att fylla på olja i motor och backslag, fylla på glykol i kylsystemet och koppla in en kylvattenslang. Avgassystemet kommer provisoriskt kopplas in, eftersom vi först måste täppa till öppningen som vi tog upp för att få ut motorn. Så nu håller vi tummarna för att vi kommer få igång motorn imorgon!