Efter att på förmiddagen stått dykledare på den enstjärniga dykutbildningen i klubben, bar det av mot Rindö för att ta itu med motorinstallationen. Först kontrollerade vi axial-, och radialkast på svänghjulet. Det höll sig inom toleranserna med god marginal, så det var bara att dra åt med rätt moment, närmare bestämt med 125 pund fot, eller 17 kilopondmeter, som det står i verkstadshandboken. Det var lite trickigt att få backslaget på plats. Det var inte alldeles enkelt att pricka rätt med bultarna samtidigt som man skulle hålla upp och lirka med en klump som väger över 25 kilo. Tillslut var backslaget på plats och vi kunde finjustera höjden och linjen på motorn. Vi kom inte mycket längre, och bestämde oss för att avsluta för den här gången. Vi beslöt oss för att tills vidare ta den enkla vägen och sätta tillbaka den gamla avgaslimpan och leda ut avgaserna med kylvattnet. Nu vill vi bara kunna komma igång och starta motorn. Att i ett senare skede bygga om, så att avgaserna tar en annan väg, blir inte jobbigare om vi väntar. Snarare hinner vi bygga upp ordentligt med energi ,så att vi orkar göra ett bra jobb istället. Härnäst ska vi bulta fast motorfästet i motorbädden, och montera på alla delar så att motorn blir startklar.