Igår fortsatte arbetet med buggybanan. Hela dagen tillbringades i grävmaskinen, och det känns i ryggen får jag motvilligt erkänna. Det hade torkat upp lite mer, och jag kunde åka och göra finjusteringar på ett helt annat sätt, än första dagen. Efter att idag, äntligen fått provköra kan jag konstatera att jag måste justera två kurvor. Jag lyckades köra två varv på raken utan att välta eller köra av banan, och jag kan endast skylla på dålig manövrering. Banan är över förväntan rolig att köra, och gruset sprutar i de doserade kurvorna – precis som det ska vara. När det var som roligast, skedde ett mindre haveri. Beläggen på automatkopplingen hade slitits ut, och drevet som sitter på motorn blev så varmt att ett plastkugghjul smälte. Efter att ha inventerat skadorna på bilen, fortsatte jag en stund med att markera ut banan och placera ut trästumpar där man annars har svårt att se var man kan köra utan att åka av. Jag tog restvirket från ridbanans staket och tryckte i 8mm järntråd, som ska hålla bitarna på plats – även om man råkar köra in i dem. Nu får allt arbete och kroppen vila en vecka i Finland innan jag ger mig i kast med det sista.